Jump to content

psychoo102

User
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralny

About psychoo102

  • Rank
    Początkujący

Recent Profile Visitors

327 profile views
  1. psychoo102

    Wielkie zmiany i nowości na serwerowni!

    Jeśli zablokowaliście przyklejane ścianki to z większą ekipą z rangami premium i tak nie mają szans. Przyklejane ścianki były dodatkiem dla ludzi, którzy już potrafili w grę grać, a po blokadzie tego jakoś graczy i tak nie przybyło.
  2. psychoo102

    Wielkie zmiany i nowości na serwerowni!

    Na V2 jest aktualnie jeszcze gorsza patologia jeśli chodzi o cheating niż w V1.
  3. psychoo102

    Wielkie zmiany i nowości na serwerowni!

    W tym momencie w sumie pokazaliście jak bardzo Hurtworld, a przynajmniej w tej sieci umarł. Zmiany tylko dla typowych januszy gry mogą być dobre, dla których fun z gry polega na pograniu dzień po wipe i po 3h zaczynanie od nowa, gdyż balans rozgrywki jest na tym serwerze znikomy, a nawet nie istnieje, od tak zwykłe P2W. Już teraz szanse osób bez płatnych rang są znikome, weźmy się za kalkulacje. Kity dostępne są około po 3h po wipe, kity mają w sobie deto oraz C4 w ilościach: VIP -> 5 deto, 0 c4 SVIP -> 6 deto, 3 c4 EVIP -> 9 deto, 5 c4 Największa jaskinia w grze zabudowana z z ~3 ścianek na beton (słynny X) schodzi w najbardziej optymistycznym założeniu zejdzie na ~50 C4. Za przykład weźmy ekipę 10 osobową, w której każdy ma minimum rangę SVIP. 10 x 3 c4 = 30 10 x 6 deto = 60 Zakładając, że każdy ma SVIPa mamy już 30 C4 po pierwszych kilku godzinach od czyszczenia + ekwipunki, które normalny gracz zależnie od swoich umiejętności musi poświęcić od pół godziny, do godziny zależnie od "zajętości spotów" na mapie. Patrząc na to osoba posiadająca rangę przez pierwsze 3 godziny nie musi się przejmować niczym z ekwipunku ani broni, gdyż ekwipunek dostanie jak dobrze pamiętam po około 1-2 godzinach, a broń po 3-4. W takim zestawieniu dwie ekipy: jedna bez rang premium, druga z rangami premium na takim samym poziomie umiejętności - grupa bez rang nie ma żadnych szans w starciu z drugą, gdyż nawet dobry podział zadań przy chaosie startu serwera po wipe mocno utrudnia zadanie "nadgonienia" startowej przewagi jaką daję ranga premium czyniąc tym samym samą rozgrywkę Pay2Win'owym nie grywalnym syfem. Przechodząc dalej i zakładając utopijny scenariusz, że rajd z pierwszych zestawów się powiedzie i zwróci / będzie z niego zysk to w tym momencie sama rozgrywka jest w stanie zakończyć się w pierwszą noc po czyszczeniu. Co do "przyklejanych" ścianek wypowiem się nieco później tworząc logiczny tok rozważań na temat aktualnych zmian. W rozważaniach pomijam fakt, że gracz może posiadać kilka rang premium jednocześnie. (np. VIP, SVIP / SVIP,. EVIP / VIP, SVIP, EVIP) Jak dla mnie sam fakt blokowania tego typu zachowań na serwerze typu X5, z dodatkowymi "ułatwieniami rozgrywki" jest dosyć głupie. Swego czasu na oficjalnych serwerach testowaliśmy ile deto/C4 może być na serwerze zanim ,,twardy limit" wyłączy drop tego przedmiotu, który jest sprawnie obchodzony na serwerach tego typu, ale ma to też swoje konsekwencje dla przykładu serwer respawnuje wraki pojazdów zależnie od aktualnej ich ilości na serwerze oraz ilości graczy online. Pojazdy jak każdy inny przedmiot w grze ma swój limit, który często wyznacza maksymalna wartość typu danych jaki został użyty do ich zapisywania (np. int, double). Hurtworld jako gra nie jest napisana jakoś świetnie przez co w wielu miejscach pojawiają się niedociągnięcia, które czasem potrafią blokować rozgrywkę lub znacznie ją utrudniać. Nie wiem czy ktoś kiedykolwiek spotkał się na serwerze z faktem, że jakiś przedmiot zaczynał wypadać w ilości znacznie mniejszej lub przestawał wypadać wcale ze względu na bliskość limitu danego przedmiotu na serwerze (co niektóre serwery z różnym skutkiem chcą obejść). Nadmiar pojazdów, a tymbardziej ich nadmiar w jednym miejscu potrafi często wywołać takie spadki klatek / lagi serwera, że gra staje się niegrywalna i pewnie większość osób posiadająca jakiekolwiek pojazdy z silnikami od 800 w górę dla V1 spotkała się z częstymi ścinkami podczas jazdy tymże pojazdem, które może powodować nie przystosowanie kodu gry do tak dużej ilości jakiejś rzeczy w grze. Wracając do tematu C4/deto to po wielu miesiącach doszliśmy do wniosku, że limit zamyka się przy ~145 deto / C4 i więcej w naturalny sposób nie da się zdobyć, co na serwerach jest obchodzone przez meteory spawnujące itemy, czy często pluginy od zmian w dropie serwerowym. Na serwerze typu X5, gdzie o wiele łatwiej o przedmioty niż na serwerach "vanilla" potrzebujemy dodatkowej ochrony przed tym, żeby nie zostać usuniętym z historii tego wipe przedwcześnie. Osoby potrafiące korzystać ze tzw. "sklejaków", czy "przesuwanych" miały tą przewagę, że ich bazy wymagały więcej materiałów do zniszczenia naszej pracy. Zanim ktoś powie, że to na tym polega, to niech się sam zastanowi czy nie odechce mu się przychodzić co piątek grać, by po np. ciężkiej nocy dropienia kilka godzin później nie mieć nic z tego, ponieważ ilość C4 na serwerze znacznie przekracza możliwości budowlane na serwerze i nawet najlepsza miejscówka nie jest w stanie się z tym równać. W każdej grze gracz, który potrafi na swoją korzyść (bez programów czy innych zewnętrznych czynników tego typu) wykorzystać pewne ułomności w systemie danego programu w tym przypadku gry będzie zawsze lepszy od tych, którzy tego nie potrafią lub nie chcą się tego nauczyć, ale dlaczego mamy od razu karać tych, którzy byli na tyle uparci by się tego nauczyć? Można powiedzieć, że jest to błąd gry, który powinien zostać usunięty, ale tak samo można powiedzieć "It's not bug, it's feature". Do baz "na kangę" czy tego typu rajdów z góry mówię, że nie podoba mi się to ze względu na to, że nadaje to zbyt dużej przewagi, gdyż często nie jesteśmy w stanie dobrać się do takiego miejsca ze względu na mechanikę gry i tutaj można wprost powiedzieć, że jest to 100% bug, który należy piętnować, a z góry widać, że nie był on w zamiarze twórców. W momencie, gdy naszym przeciwnikiem jest ekipa złożona z graczy, którzy ogarniają to jak grać, a dodatkowo posiadają pomoc w postaci rang premium często takie wykorzystywanie systemu budowania w grze jest jedynym ratunkiem. To, że ktoś przykładowo nie potrafi dobrać się odpowiednio do tak zbudowanej bazy / nie potrafi zbudować takiej samej to dochodzi do takich głupich rozważań jak np.: jeśli ktoś nie umie jeździć na rowerze to znaczy, że inni też nie mogą tego robić? Zmiana ma swoje plusy i minusy, lecz gra na standardowej mapie polega bardziej na zajęciu "dobrej miejscówki" (najczęściej jaskini) do granic możliwości. Zwiększenie limitu to nie to samo co pomniejszenie, czy zwiększenie jaskiń, więc w większości miejsc może dojść tylko do tego, że większość pewnie korzystać z tego tylko dla samego korzystania z opcji, której nawet nie zauważy. Z drugiej strony użytkownicy słabszych sprzętów, którym normalny vanila serwer działał by normalnie może stać się niegrywalny po zwiększeniu limitu struktur (pamiętamy chyba znajomy "bug", który powodował niemożliwość zalogowania się do gry przez zasadzenie wokół bazy danego gracza zbyt dużej ilości owrongów lub innego chłodziwa). Jak dla mnie zmiana bardzo neutralna. No tutaj to zaszaleliście, szansa na zdobycie tak cennego przedmiotu dla zwykłego gracza jest zmniejszana, gdy VIP+ ma ich pod dostatkiem ze swoich zestawów co 3 dni. Czy na pewno zależy nam na balansie rozgrywki graczy "darmowych" vs tych, którzy płacą? A może chodzi o to, żeby gracze, którzy płacą mieli jeszcze większą przewagę i nie czuli frustracji pod kątem tego, że mimo płacenia za rangę premium dalej przegrywają z graczem, który jej nie posiada? Drop to sprawa pewnego "farta", więc jasne, że komuś może wypaść np. 2 razy C4 z "rolla", a komuś dwa razy 1 sztuka kamienia. Tutaj możemy obwiniać pseudo losowość w naszych sprzętach, ale czy warto z tego powodu wpadać w paradoks hazardzisty? Ale ukrócanie dostępu do tych przedmiotów zwykłemu Kowalskiemu, a nie ograniczanie tego "darmowego boosta" dla rang premium jest trochę nie fair. W sprawie warpów mam tylko jedną uwagę, reszta jest dla mnie neutralna. Przy małych hangarach jest pewna jaskinia, która uważana jest za najlepszą w całej grze. Osoby posiadające rangę VIP i używając /warp jesien mają o wiele krótszą drogę niż gracz wpisujący /warp kula. Może warto ograniczyć również "warpy" przez pewien czas po starcie lub wyrównać to w jakiś sposób? Jak dla mnie budowanie baz "pod meteor" było w pewien sposób również mechaniką rozgrywki, gdyż wymagało to przynajmniej minimum zaangażowania w przygotowanie do takiego wypadu. Meteory w losowych miejscach zależnie od ich implementacji mogą skończyć się różnie: od zniszczonych przez nie baz (jeśli meteor może niszczyć struktury graczy) po blokady typu spadający meteor na naszą bazę skutecznie wyeliminował nas z rozgrywki na najbliższe 10-20, a nawet 30 minut. Moja ocena neutralna, gdyż nie znamy dokładniejszych szczegółów implementacji. Tutaj pominę dłuższą wypowiedź, gdyż moim zdaniem wydłużenie tego na dłuższą metę nie zmienia nic, gdy dalej kupując rangę premium zyskujemy na starcie taką przewagę, której nawet posiadanie największego szczęścia i losowanie co 45 min C4 nie zmieni. To uważam za dobre zmiany, gdyż tego jak i zwiększonia dropu bursztynu gracze potrzebowali i wyczekiwali od dawna. Kończąc swój długi wywód uważam, że problem nie leży w "przyklejakach" tylko w balansie samej rozgrywki pomiędzy graczami bez rang premium, a tymi z rangami premium.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

SURVIVAL: PRZETRWAJ, BUDUJ I DOMINUJ!

Hurtworld to gra, która została zrealizowana w nieco kreskówkowej oprawie graficznej. Zbiera skrajnie pozytywne oceny graczy od początku uruchomienia wczesnego dostępu. Poza nieco kreskówką grafiką świat Hurtworld jest śmiertelnie poważny. To gra, która lubi karać graczy za błędy i pomyłki, zwłaszcza tych, którzy lubują się w zabijaniu bezbronych. Trzonem rozgrywki pozostaje oczywiście walka o przetrwanie - musimy nie tylko uważać na drapieżniki i innych graczy, ale przede wszystkim dbać o podstawowe potrzeby naszej postaci.

Śledź nas w social mediach

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOK

×
×
  • Create New...